Du är här: Hem AKTUELLT Avdragsguiden är här

torsdag28 mars 2024

Avdragsguiden är här

Musikernas avdragsguide 2017 är här, fylld med råd för frilansande musiker och artister om vilka avdrag man har rätt att göra när man deklarerar. Här finns även gott om exempel och rättsfall som illustrerar vilka problem som kan uppstå och hur de har lösts i domstol.

Avdragsuiden vänder sig både till dig som deklarerar under inkomst av tjänst och som deklarerar under inkomst av näring.

Om du behöver hjälp med deklarationen kan vi rekommendera musikbranschkunniga revisorer – kontakta oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. .

Skulle något avdrag inte gå igenom kan Musikerförbundet hjälpa dig att ompröva eller överklaga beslutet.

Ladda ned Musikernas avdragsguide på Mina sidor.