Du är här: Hem AKTUELLT Musikerförbundet deltar i Pride Parade

Musikerförbundet deltar i Pride Parade

Vi är stolta och glada att Musikerförbundet i år går med i Stockholm Pride Parade för första gången. Det är Nordens största parad som samlar runt 45 000 deltagare fördelat på ett 200-tal ekipage. Många av våra systerorganisationer och andra fackförbund deltar och det känns angeläget att också Musikerförbundet visar sitt stöd och sin solidaritet för HBTQ-rättigheter.

Lördagen den 5 augusti går paraden av stapeln och vi hoppas att många vill sluta upp bakom Musikerförbundets banderoll.

Vi samlas till gemensam förfest med övriga LO- förbund kl. 11 i Rålambshovsparken, och går vidare till vår ekipageplats kl.12. Medtag gärna instrument!
Hitta samlingsplatsen: https://www.facebook.com/events/100238550593837/?fref=ts)

Varmt välkommen!

Läs mer om Stockholm Pride Parade.

Välkommen också att hälsa på i LO-tältet i Pride Park, där Musikerförbundet kommer att finnas varje kväll under Prideveckan den 2–5 augusti.