Du är här: Hem MEDLEMSSERVICE Försäkringar Medlemsförsäkringar

onsdag24 april 2024

Medlemsförsäkringar

Musikerförbundet har tagit fram bra och prisvärda försäkringserbjudanden till dig som är medlem, till exempel instrumentförsäkring, studio- och musikerföretagsförsäkring, hemförsäkring och olycksfallsförsäkring.

Försäkringar som ingår i medlemsavgiften

A-, F- och D-medlem

• Ansvarsförsäkring
  • Olycksfallsförsäkring – fritid med efterlevandeskydd på 40 000 kr fram till den månad du fyller 67 år.
  • Livförsäkring och Diagnosförsäkring premiefritt de 3 första månaderna, sedan erbjuds du dessa som tillvalsförsäkringar.

S-medlem

• Ansvarsförsäkring
  • Olycksfallsförsäkring – fritid med efterlevandeskydd på 40 000 kr som upphör vid 67 år.
  • S-medlem kan teckna Förenade Livs Seniorförsäkring från 65 år.

U-medlem

• Olycksfallsförsäkring som gäller vid spelning samt till och från spelning (inklusive repetition inför spelning).

Hemförsäkring

Genom ditt medlemskap får du möjlighet att teckna en förmånlig hemförsäkring hos Folksam.

Fler bra försäkringserbjudanden

Vi samarbetar med försäkringsbolagen Förenade Liv och Folksam. På deras webbplatser hittar du information om fler prisvärda försäkringserbjudanden för dig som är medlem i Musikerförbundet, bland annat barnförsäkring och familjeskydd.