Du är här: Hem OM OSS Bli förtroendevald

fredag19 april 2024

Bli förtroendevald

Via din lokala avdelning kan du göra din röst hörd och påverka genom att närvara vid årsmöten och andra aktiviteter. Om du vill delta aktivt i förbundets verksamhet finns möjligheten att bli invald i avdelningsstyrelsen.

Förbundets högsta beslutande organ heter Förbundsmötet och sammanträder en gång per år. Här fattar man de övergripande beslut som verkställs av förbundsstyrelsen och den verkställande ledningen under det kommande året. Man har också i uppgift att välja förbundsstyrelse och kontrollera dess arbete. Som medlem kan du bli vald att representera din avdelning som förbundsmötesledamot.

Vill du veta mer? Kontakta ombuden i din avdelning.