Du är här: Hem PRESSMEDDELANDE 2015 års Studiorävar utsedda!

lördag27 april 2024

2015 års Studiorävar utsedda!

– Det är med stor glädje som Musikerförbundet ger varsin Studioräv till Hasse Rosèn och Douglas Westlund för sina livsgärningar som studiomusiker, kommenterar Musikerförbundets Jan Granvik.

Både Hans och Douglas har digra meritlistor i bagaget, vilka främst omfattar medverkan för Hans del i Jerry Williams kompgrupp The Violents och studioarbete på otaliga dansbands och countryskivor under åren för att nämna något – Douglas har förutom ett digert studioarbete spelat med gruppen Telstars som var ett gäng studiomusiker med tidigare studioräven Kjell Öhman i spetsen från 70-­‐talet och framåt för att nämna något.

Studiomusikerna Janne Schaffer, Monika Dominique, Ulf Andersson och Stefan Brolund utgör den kommitté som föreslagit Hasse och Douglas som pristagare. Den 15 februari firas dom båda rävarna under utdelning av priset på på Nalen i Stockholm. Studiorävarna kommer för övrigt att intervjuas av Janne Schaffer i radioprogrammet Jukebox på P4 dagen innan den 14/2 mellan 19-­‐21.

Studioräven har designats av Lasse Åberg.

Ytterligare info:

Studioräven tilldelas en musiker som visat framstående skicklighet och mångsidighet som studiomusiker, och som i sin yrkesverksamhet också utmärkt sig som en av kollegorna högt uppskattad och inspirerande musikant.