Du är här: Hem AKTUELLT Allsången på Strömsholmen inställd – hur blir det med gaget?

söndag05 maj 2024

Allsången på Strömsholmen inställd – hur blir det med gaget?

Allsången på Strömsholmen ställdes in
Foto: Ingram Images.

Det skulle vara allsång hela sommaren och ett husband kontrakterades. De har ännu inte kompenserats för de inställda spelningarna och nu överväger Musikerförbundet att stämma arrangören.

Under sommarmånaderna skulle det vara stor allsång på Strömsholmen i Norrköping varje onsdagkväll. På arrangören Anders Johanssons företag Flying Theatre Swedens hemsida beskrevs hur en rad namnkunniga artister som Caroline af Ugglas, Tommy Nilsson och Amy Diamond skulle varvas med lokala artister, stå upp-komiker underhålla och mat och dryck säljas på uteserveringen.

Premiären den 3 juni drabbades av flera artist- och personalavhopp i sista stund och lockade en blygsam publik på 18 personer. Norrköpings Tidningar rapporterade att arrangörens ekonomiska situation orsakat problem och granskade allsångsturerna i en rad kritiska artiklar.

Slutligen lades allsången ned och när det nu visar sig att husbandet som kontrakterats ännu inte kompenserats för de inställda spelningarna överväger Musikerförbundet att stämma arrangören för avtalsbrott.

Läs Norrköpings Tidningars intervju med förbundets avtalssekreterare Thomas Bjelkerud.