Du är här: Hem AKTUELLT Nya däckbestämmelser i Norge

fredag17 maj 2024

Nya däckbestämmelser i Norge

Foto Ingram

Orkestrar och andra som ska spela i Norge, se till så att ni inte blir stoppade på grund av de nya kraven.

Kontakta er däckleverantör snarast möjligt och kontrollera att era däck, speciellt framdäcken, lever upp till bestämmelserna.

Om ni blir stoppade med fel däck blir ni stående och får ordna med byte på plats. Dessutom utgår dryga böter.

Glöm inte heller att skaffa en transponder. Den placeras i framrutan och läses automatiskt av vid betalstationer. Vid avsaknad blir det böter även här.

Beställ transponder

fjellinjen.no (chat vardagar 08.00–20.00)

Tel: +47 21031764, vardagar 09.00–15.00

Fjellinjen AS, Postboks 459 Centrum, 0105 Oslo