Du är här: Hem AKTUELLT Anmäl dig till Manifest on Tour 2017

Anmäl dig till Manifest on Tour 2017

Manifest on Tour 2017

Ta musikkarriären till nästa nivå när branschens experter kommer till en stad i din närhet för att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter med just din situation som utgångspunkt.

Manifest on Tour är en turnerande musikbranschworkshop där lokala band och artister runt om i landet får möjligheten möta en expertpanel som ger konkreta råd om hur de ska ta sig vidare med sin musik. Det kan gälla allt från musikproduktion och karriärstrategier till marknadsföring och upphovsrättsfrågor.

Varje workshop är utformad som ett panelsamtal i master class-form och utgår från de medverkande banden och artisternas egen verklighet. Den är också ett tillfälle för utövare, upphovspersoner och musikutgivare att knyta nya kontakter i branschen.

"Vi vill stötta musiker, artister och musikskapare i att skapa hållbara karriärer. Det är mycket en behöver ha koll på om en ska jobba med musik idag men möjligheterna är oändliga och bygger på bra samarbeten", säger Suvi Richter, turnéns workshopmoderator.

Var med när Manifest on Tour kommer till din stad

Hösten 2017 besöker turnén åtta städer. Nu kan band och artister över hela landet anmäla sitt intresse att vara med. Anmäl dig senast 25/8 på Manifest on Tours hemsida.

Turnéplan
Måndag 23 oktober: Linköping, Elsas Hus
Tisdag 24 oktober: Växjö, Kafé de luxe
Onsdag 25 oktober: Halmstad (TBA)
Torsdag 26 oktober: Malmö, Victoria
Måndag 6 november: Umeå (TBA)
Tisdag 7 november: Sundsvall, Pipeline
Onsdag 8 november: Borlänge (TBA)
Torsdag 9 november: Stockholm, Lava

Spela för branschen på turnéns showcase

De deltagande akterna får möjlighet att spela live inför branschfolk och övrig publik på Manifest on Tours showcase som arrangeras efter panelsamtalet.

Ditt band kan få öppna Manifestgalan

En akt från varje workshop väljs ut att framträda vid ett nationellt showcase i Stockholm där vinnaren bokas in att öppningsspela på Manifestgalan och framföra sin musik live inför Sveriges samlade oberoende musikbransch.

För löpande information och uppdateringar, besök Manifest on Tour på Facebook.

Initiativtagare till Manifest on Tour är Svenska Oberoende Musikproducenter och Sensus studieförbund som genomför projektet i samarbete med Musikerförbundet.